Verdensnaturfonden WWF
Ecommerce platform
WWF arbejder for at bevare naturens mangfoldighed og beskytte vilde dyr, der er tæt på at blive udryddet. Miljøorganisationen er blandt verdens største og mest erfarne organisationer og har over fem millioner medlemmer i mere end 100 lande.
Udfordring
Opgaven var at lave et redesign af eksisterende webshop for at skabe en inspirerende købeoplevelse og varepræsentation. Projektet startede op med en afholdt konceptworkshop for at gennemarbejde alt fra strategi til købeoplevelse.
Processen var inddelt i nedenstående faser:
- Forretningsforståelse
- Design
- Udvikling
- Forretningslogik
- Lancering
Løsning
E-handelsøsningen til WWF er fokuseret enkelt design med intuitiv købsoplevelse stor respekt for de kendte designmøbler.
Nedenfor er listet nogle af de opgaver E-handelsbureauet Wølund og Wraae har stået for gennem hele processen:
- Koncept workshop
- E-handelsrådgivning
- Afsætningseffektivt e-handelsdesign
- E-handelsløsning
- Projekt- og processtyring
- Kvalitetssikring
På et operationelt niveau har vi etableret designet af en inspirerende købsoplevelse og udviklet selve e-handelsløsningen på en Dandomain platform. Det har været med stor succes for den anderkendte miljøorganisation. Vi har med denne løsning ønsket at videregive og præsentere webshoppen omgivet af hele essensen af det vigtigste formål, som organisationen arbejder for. I takt med, at kunden guides igennem hele købsoplevelsen og købsprocessen, afspejler designet den optimale brandoplevelse, hvor kunderne informeres om formålet med organiskationen Verdensnaturfonden.
Kundeudtalelse:
”Vi er meget tilfredse med slutproduktet og ikke mindst med samarbejdsprocessen, hvor især den behovs- og løsningsafklarende workshop, gjorde det meget gennemsigtigt hvad vi kunne forvente og hvordan vi skulle bidrage til projektet. Det var en meget flydende og professionel proces”
Jonas Hansen Webansvarlig fra Verdensnaturfonden
Resultat
Opgaven blev leveret til aftalt tid og kvalitet. Nedenfor er listet nogle at de vigtige resultater. Taget i betragtning af branche, pris og konjektur er resultaterne nok noget af det, vi kan være mest stolte af.
- Fordobling af shoppens konverteringsrate.
- Omsætningsstigning på 70%
- Løsningsorienteret rådgivning
- Brugervenligt og inspirerende e-handelsdesign