E-commerce case

Louis Poulsen

B2C || Design & UX || Udvikling || Integration
Louis Poulsen Devices Min

Succesfuld transformation af e‑commerce univers til Louis Poulsen

 

Gennem vores samarbejde har vi hjulpet har vi hjulpet Louis Poulsen med at forme en ny B2C-strategi, skabe og designe et nyt, inspirerende e‑commerce univers og købsoplevelse samt optimering og videreudvikling af deres e‑handelsløsning og digital markedsføringsstrategi.

Resultatet? Markante forbedringer i salget, større synlighed og en position som branchens førende aktør.

Mød Louis Poulsen

Elegant og tidsløs belysningsdesign

 

e‑commerce univers

Med deres ikoniske skandinaviske design og fokus på funktionalitet, æstetik og belysningsteknologi producerer Louis Poukseb en bred vifte af belysningsløsninger til både privat- og kommercielle formål.

Gennem samarbejde med mange berømte designere og arkitekter, bl.a. Poul Henningsen, Verner Panton og Arne Jacobsen er Louis Poulsen kendt for produkter som PH-lampen, Koglen, AJ-serien og Panthella, der er blevet tidløse ikoner inden for belysningsverdenen.

Virksomheden fortsætter med at være en ledende aktør inden for belysningsindustrien med et stærkt fokus på kvalitet, design og innovation.

Løsning & resultat

Redesign for forbedret kundeoplevelse og skalérbarhed

Louis Poulsen 5 Min

De 10 vigtigste resultater   

  1. Optimalt sammenspil mellem brandunivers og salgsunivers
  2. Inspirerende kundeoplevelse der leder til salg og gensalg
  3. Fuld skalerbar B2C e-commerce platform
  4. ROI på 4 mdr.
  5. Fordobling af omsætning år 2 og år 3
  6. Sikker overgang fra B2B til B2C
  7. Eliminering af potentiel partner konflikt via strategisk rådgivning
  8. Top placeringer og synlighed i Google
  9. Positioneret sig som førende spiller i et marked med hård konkurrence.
  10. Større kundeloyalitet
Louis Poulsen 6 Min

Ekspertrådgivning for strategiske skridt

Fra indledende dialog om strategiske muligheder og udfordringer til udarbejdelse af en omfattende Business Case. Vores rådgivningsarbejde for Louis Poulsen omfattede et dybdegående og tæt samarbejde for at definere brandpositionering og udvikle ny online profil, og samtidig skabe en helhedsorienteret og effektiv strategi for Louis Poulsen's online succes.

  • Dialog omkring strategiske muligheder og udfordringer
  • Udarbejdelse af Business Case
  • Dialog og rådgivning om mulig kanal/forhandlerkonflikt
  • Fastlæggelse af strategi og udbud
  • Dialog om brand positionering og ny online profil
  • Dialog om serviceniveau og købsstøtte
Ecommerce produktkort

Optimeret konverteringsrate gennem inspirerende købsoplevelse og effektiv brand integration

For at sikre en høj konvertering, blev der arbejdet på et optimalt samspil mellem virksomhedens salgsstrategi, købsoplevelse, design og det store Louis Poulsen brandunivers.

  • En inspirerende købsoplevelse med spacemanagement principper
  • Overskuelig og tilgængelig kategorisering og visning af varer
  • Simpel og tiltrækkende præsentation af kampagner og udvalgte varer
  • Intuitiv gennemførsel af købsproces
Louis Poulsen 8 Min

Løsningen   

Løsningen er en komplet B2C e-commerce-løsning som er blevet optimeret gennem vores samarbejde over en lang periode. Senest med komplet redesign for at forbedre kundeoplevelsen:

  1. Nyt digitalt designerunivers
  2. Responsive design og kundeoplevelse
  3. Fuld skalerbar B2C Ecommerce platform
  4. Online marketing system
  5. Nyhedsbrev automatisering
  6. Effektmåling og rapportering
  7. Social Media integration
  8. SAP Integration