Louis Poulsen
Succesfuld transformation af e‑commerce univers til Louis Poulsen
Gennem vores samarbejde har vi hjulpet Louis Poulsen med at forme en ny B2C-strategi, skabe og designe et nyt, inspirerende e‑commerce univers og købsoplevelse samt optimering og videreudvikling af deres e‑handelsløsning og digitale markedsføringsstrategi.
Resultatet? Markante forbedringer i salget, større synlighed og en position som branchens førende aktør.
Mød Louis Poulsen
Elegant og tidløs belysningsdesign
Med deres ikoniske skandinaviske design og fokus på funktionalitet, æstetik og belysningsteknologi producerer Louis Poulsen en bred vifte af belysningsløsninger til både privat- og kommercielle formål.
Gennem samarbejde med mange berømte designere og arkitekter, bl.a. Poul Henningsen, Verner Panton og Arne Jacobsen er Louis Poulsen kendt for produkter som PH-lampen, Koglen, AJ-serien og Panthella, der er blevet tidløse ikoner inden for belysningsverdenen.
Virksomheden fortsætter med at være en ledende aktør inden for belysningsindustrien med et stærkt fokus på kvalitet, design og innovation.
Løsning & resultat
Redesign for forbedret kundeoplevelse og skalérbarhed
De 10 vigtigste resultater
- Optimalt samspil mellem brandunivers og salgsunivers
- Inspirerende kundeoplevelse der leder til salg og gensalg
- Fuld skalerbar B2C e-commerce platform
- ROI på 4 mdr.
- Fordobling af omsætning år 2 og år 3
- Sikker overgang fra B2B til B2C
- Eliminering af potentiel partnerkonflikt via strategisk rådgivning
- Topplaceringer og synlighed i Google
- Positionering som førende spiller i et marked med hård konkurrence.
- Større kundeloyalitet
Ekspertrådgivning for strategiske skridt
Fra indledende dialog om strategiske muligheder og udfordringer til udarbejdelse af en omfattende Business Case. Vores rådgivningsarbejde for Louis Poulsen omfattede et dybdegående og tæt samarbejde for at definere brandpositionering og udvikle ny online profil, og samtidig skabe en helhedsorienteret og effektiv strategi for Louis Poulsen's online succes.
- Dialog omkring strategiske muligheder og udfordringer
- Udarbejdelse af Business Case
- Dialog og rådgivning om mulig kanal/forhandlerkonflikt
- Fastlæggelse af strategi og udbud
- Dialog om brand positionering og ny online profil
- Dialog om serviceniveau og købsstøtte
Optimeret konverteringsrate gennem inspirerende købsoplevelse og effektiv brand integration
For at sikre en høj konvertering, blev der arbejdet på et optimalt samspil mellem virksomhedens salgsstrategi, købsoplevelse, design og det store Louis Poulsen brandunivers.
- En inspirerende købsoplevelse med spacemanagement principper
- Overskuelig og tilgængelig kategorisering og visning af varer
- Simpel og tiltrækkende præsentation af kampagner og udvalgte varer
- Intuitiv gennemførsel af købsproces
Løsningen
Løsningen er en komplet B2C e-commerce-løsning som er blevet optimeret gennem vores samarbejde over en lang periode. Senest med komplet redesign for at forbedre kundeoplevelsen:
- Nyt digitalt designerunivers
- Responsive design og kundeoplevelse
- Fuld skalerbar B2C Ecommerce platform
- Online marketing system
- Nyhedsbrev automatisering
- Effektmåling og rapportering
- Social Media integration
- SAP Integration
Flere cases