Wiley X
State-of-the-Art UX og e-commerce platform til Wiley X
En stærk visuel approach i individualiserede kunderejser er det absolut springende punkt for Wiley X. Hele UX-fundamentet, som er målrettet mod virksomhedens meget forskellige målgrupper, skal således være State-of-the-Art.
Derudover er det et udtalt mål, at virksomhedens interne håndtering af sortiment og content bliver langt mere smidig på tværs af CMS og commerce – og at storytelling og dybdegående beskrivelser af det enkelte produkt bliver
præsenteret præcist og skarpt ift. hvert enkelt segment.
I den nye Adobe Commerce får Wiley X en e-commerce platform, hvor stærk performance er i højsæde. Virksomheden får en international B2B, B2C og B2G-løsning med indbygget PIM og integration til Microsoft Dynamics 365 Business Central, som bygger på så høj en grad af fleksibilitet, at løsningen åbner op for uendeligt mange vækstmuligheder.
Mød Wiley X
Kompromisløs beskyttelse af øjne og syn
Wiley X skaber innovative sikkerhedsbriller og solbriller. Briller, som både tåler ekstrem varme og kulde - og hvor funktionalitet, sikkerhed, teknologi og performance går hånd i hånd.
Sikkerhed og dét at skabe verdens bedste sikkerhedsbriller gennem kompromisløs innovation, design og kvalitet vejer tungt i virksomhedens DNA – og som pionerer og global markedsleder indenfor sikkerhedsbrille-industrien leverer Wiley X de bedste løsninger til både militær og politi.
Via et stærkt produktsortiment har Wiley X opbygget en virksomhed, et brand og et omdømme, som giver kompromisløs beskyttelse til det professionelle militær og politi og til private med en forkærlighed for outdoor-aktiviteter, og som ønsker at passe bedst muligt på deres øjne og syn ude i det fri.
Derfor går Wiley X til Wølund & Wraae
Målet er State-of-the-Art UX & 100 % optimerede processer
Wiley X kommer til Wølund & Wraae med et ønske om at flytte virksomheden over på en e-commerce platform, hvor stærk performance er i højsæde. De ønsker en platform, som bygger på den højeste grad af fleksibilitet, og som rummer uendeligt mange vækst- og udviklingsmuligheder.
Ligesom Wiley X har en mission om, at deres produkter skal bygge på den absolut højeste grad af innovation og omfavne den absolut bedste kvalitet på markedet, ønsker virksomheden også en digital brand-profil, der signalerer det samme. Hele UX-fundamentet rettet mod kunden skal således være State-of-the-Art. Og det gælder naturligvis uanset om kunden er B2B, B2C eller B2G.
Ydermere er det også en væsentlig målsætning, at virksomhedens interne processer vedr. produkt- og contentstyring optimeres og strømlines. Fra manuelt at håndbære alle data i Excel og samtidigt administrere samtlige produkter, certificeringer og opdateringer manuelt i back-office, er det et mål at inkorporere automatisering i virksomhedens nye digitale setup:
- Dels for at frigive intern tid og omkostninger vedr. rutineprægede opgaver
- Dels for at minimere den fejlmargen, der kommer af manuel håndtering af store mængder data, når medarbejdere kopierer og flytter indhold, priser, kundedata og produktdata fra et system til et andet.
Samarbejdet starter med forretningsforståelsen
Vores forståelse af kundens forretning og virksomhed er en vigtig del af fundamentet for ethvert samarbejde.
Samarbejdet med Wiley X indleder vi derfor med en dybdegående foranalyse af virksomhedens strategier, UX, processer og tekniske landskab med henblik på at udlede, hvordan det digitale setup skal se ud, for at det understøtter virksomhedens behov i alt fra design og UX til data-setup med integrationer og produkthåndtering til valg af e-commerce platform.
Wiley X har brug for en samarbejdspartner med dokumenteret erfaring i udvikling af e-commerce, som vil påtage sig ansvaret for, at de kommer succesfuldt i mål med deres projekt.
Dertil er det absolut væsentligt for Wiley X, at de både får dybdegående rådgivning i samtlige facetter af udarbejdelsen af en kravsspecifikation – og at vi efterfølgende udformer den tekniske kravspecifikation, som kommer til at danne grundlag for virksomhedens e-commerce løsning.
Enhver målgruppe skal kunne genkende sig selv
De primære mål med det nye digitale setup og brand-univers til Wiley X er dels, at virksomheden får de absolut mest inspirerende kunderejser og produktpræsentationer – dels at den interne håndtering af Wiley X’s sortiment og content bliver langt mere smidig.
Vi gennemgår derfor hele UX-flowet, kunderejserne og har i den forbindelse et skarpt fokus på virksomhedens meget forskellige målgrupper, da Wiley X både sælger deres sikkerheds- og solbriller B2B, B2C og B2G i forskellige lande – og til meget forskellige segmenter, der favner såvel det professionelle militær, politi, forhandlere som det private outdoor og fritid.
Og netop fordi, at kundegruppen er så bred – og fordi den enkelte brille rummer helt utroligt mange funktioner – er det væsentligt, at løsningens søgefunktion er så kompleks, at den er i stand til at honorere alle tænkelige søgninger fra de professionelle og private kunder.
Via sælgende og indholdsrige branduniverser tegner vi derfor et tydeligt billede til Wiley X af:
- Hvordan deres søgning fungerer
- Hvordan deres filtrering fungerer
- Hvordan deres sortiment bliver kategoriseret
- Hvilke parametre, der gør, at kunden finder den rigtige brille med de ønskede funktioner
- Hvordan den samlede e-commerce løsning kommer til at tale et visuelt sprog, som er let at afkode via inspirerende billeder. Billeder, som danner rammen om forskellige branduniverser, og som derfor taler direkte til den målgruppe, den enkelte kunde befinder sig i.
Produktvisninger er alfa og omega!
Når en kunde har klikket sig ind på en brille, er det essentielt, at kunden nu bliver præsenteret for de mange data og beskrivelser, der knytter sig til brillen, på en lækker og overskuelig måde. Og bryder kunden sig alligevel ikke om den valgte brille, er der altid mulighed at se relaterede og andre briller under hvert produkt.
Simpel bestilling og genbestilling af produkter
Uanset om virksomhedens kunde er B2B, B2C eller B2G, er det altid muligt for eksisterende kunder at genbestille produkter via et lock-up i den bagvedliggende integration, når kunden allerede har foretaget bare ét køb.
Ydermere får samtlige B2B og B2G-kunder en overskuelig præsentation af de købte varer, så de bl.a. hurtigt kan kontrollere, at antallet af varer, sortimentet og priserne er korrekte, hvilket særligt er en fordel for B2B- og B2G-kunder, der ofte køber større partier.
Det tekniske resultat
Med Adobe Commerce får Wiley X et digitalt setup og en fleksibel platform:
- Der gør det let at sammensætte inspirerende kunderejser til virksomheden forskellige målgrupper – B2B, B2C og B2G – alt efter hvilket land og hvilken nationalitet, virksomheden henvender sig til.
- Der gør det let at trække udvalgte produkter ind i virksomhedens storytelling – en taktisk manøvre til at sælge mere gennem præsentationer af tilbehør, der passer til de valgte produkter samt at ”sælge op” gennem præsentationer af relaterede produkter.
- Der via en overskuelig navigation og søgefunktion giver den enkelte målgruppe en sublim oplevelse på samtlige skærme i et lækkert design, som målgruppen kan identificere sig med.
- Der gør det muligt for Wiley X at realisere virksomhedens vækstambitioner i et gnidningsfrit samspil med Microsoft Dynamics 365 Business Central. Et ERP-system, som blandt andet styrer virksomhedens indkøbsfunktioner, salg, differentierede prisstrukturer og lagerbeholdning.
- Der hjælper Wiley X med at håndtere det samlede sortiment, produktinformationer og marketingdata på samtlige sprog via Adobe Commerces indbyggede PIM-system. En løsning, som samler og styrer alle produktdata centralt, og som automatisk opdaterer dem på e-commerce platformen.
- Der gør det let for Wiley X at krydre produktbeskrivelser med storytelling i ord og lækre billeder og på den måde mikse e-commerce med branding.
- Der giver virksomheden teknisk frihed og uendelige muligheder for selv at designe og konstruere alt fra enkeltstående landingpages til nye kampagner.
Intern håndtering af Wiley X’s sortiment og content bliver smart og effektiv
Det primære mål med at anvende Adobe Commerces indbyggede PIM-system sammen med integrationen til Microsoft Dynamics 365 Business Central og Klaviyo er at skabe en smart og effektiv automatisering, der indhenter og samler store mængder produktdata, billeder og film og præsenterer det hele på én produktside, når en kunde klikker på en brille og får mulighed at gå i dybden med denne.
Via automatisering bliver produktdata og content nu anvendt flere steder på kryds og tværs af produkter uden at generere dobbeltindhold og skal derfor kun lægges ind i back-end én gang – ét sted. Wiley X får dermed frigivet intern medarbejdertid ved at erstatte rutineprægede og manuelle arbejdsprocesser med automatisering.
Ydermere fuldautomatiserer vi en række daglige processer, som spænder over alt fra indkøb til salg og afsendelse. Og som resultat bruger Wiley X’s medarbejdere nu langt mindre tid på:
- At oprette og markedsføre produkter
- At vedligeholde og opdatere produktsortimenter
- At vedligeholde internationale prisstrukturer og kundespecifikke priser
- At håndtere og kontrollere samtlige steps, en ordre gennemgår fra kunden afgiver sin bestilling til ordren bliver afsendt
Løsningen til Wiley X omfavner:
- Dybdegående foranalyse
- Rådgivning i og udformning af kravsspecifikation
- Rådgivning i teknisk arkitektur og performance
- Rådgivning og design vedr. UX
- Rådgivning i valg af platform – en fuld skalerbar Adobe Commerce
- Design og udvikling af international e-commerce løsning på flere sprog med mulighed for at betale med flere valutaer i nyt digitalt brandunivers
- Komplet B2B, B2C og B2G funktionalitet og kundeoplevelse
- Udvikling af avanceret produktkort-konfigurering og produktsegmentering i forhold til målgrupper og vilkår
- Optimering af styring for produktdata, som gør det nemt at berige produkter
- Hurtig og brugervenlig filter- og søgefunktion
- Kundetilpasset kundecenter
- Reklamations-setup
- Integration til Microsoft Dynamics 365 Business Central og Klaviyo
- Proaktiv styring af kvalitet, projekt og økonomi
Flere cases