
Adax
Brand & e-commerce univers
Udfordring
ADAXs udfordringer var en stigende konkurrence i markedet, og at de ikke selv var repræsenteret med hele deres sortiment på nettet. De ønskede at forbedre forhandlernes muligheder ved, at de kunne anvende ADAX webshop, som et in-store inspirationskatalog til kunder, som ikke lige have fundet det rette produkt hos de enkelte forhandlere. Dernæst ønskede ADAX at komme i mere direkte dialog med deres kunder og tilbyde dem mulighed for online køb af alle deres designprodukter eller nemt at kunne finde nærmeste forhandler.
ADAX har et godt forhandler netværk, som man ikke ønskede at presse, og de havde brug for at finde en løsning på, hvordan man kunne etablere sig med e-handel, uden at skabe en intern forhandler konflikt, men samtidig øge salget og indtjeningen.
Løsning
ADAX gik sammen med E-handelsbureauet Wølund og Wraae om at designe og udvikle en webshop, der skulle danne fundamentet for kundestrategien og forhandlerstrategien. Webshoppen er i dag et kompromisløst samspil mellem deres brandunivers og den nye købsoplevelse, som kunderne nu tilbydes på shop.adax.dk, uanset om de er online kunde på mobil, tablet eller almindelig computer, eller om de er kunde i en forretning, hvor de sammen med en ekspedient leder efter inspiration.
Vi har udviklet, implementeret og designet en ny B2C strategi og B2C webshop for ADAX. Løsningen er en inspirerende købsoplevelse og brandunivers på fundamentet af en Dynamicweb Ecommerce løsning med automatisering af arbejdsprocesser i en Microsoft Dynamics C5 integration og bagvedliggende ERP. Vi har hjulpet ADAX med udvikling af en helt ny B2C strategi, som skulle understøtte salget hos alle ADAXs forhandlere.

Resultatet
Adax har fået forbedret købsoplevelsen og fået moderniseret sin online strategi og online brandunivers. Denne løsning sikrer en større direkte købsoplevelse henvendt til B2C segmentet. Samtidig imødekommes forhandlernes behov for et nyt in-store inspirationskatalog, som er opdateret med de nyeste designs og en potential forhandler konflikt er derved afværget.
Gennem automatisering er der gjort besparelser på de manuelle arbejdsprocesser. Dernæst har processen haft en rigtig god overgang til en online B2C strategi, som har skabt et online show room for de mere end 500 forhandlere. Det forretningsmæssige mål er blevet indfriet og vi er sammen med Adax stolte over at kunne konstatere følgende resultater:
- 53 % stigning i den gennemsnitlig ordrestørrelse
- Større fastholdelse og mere gensalg
- God overgang fra B2B til B2C
- Imødekomme en forhandlerkonflikt gennem samarbejde med forhandlere

Må vi invitere dig indenfor?
Book et uforpligtende møde og lad os vise jer, hvordan vi skaber digitale løsninger med fokus på jeres forretning, udfordringer og ambitioner.
På mødet får I et indblik i udvalgte cases, som er relevante for jer, imens vi sammen ser ind i jeres ønsker til valg af platform, teknologi og samarbejde.

Flere cases
Creativ Company
Creme Fraiche
Wiley X
Sparvinduer | JNA

Klar på et
samarbejde?
Hver dag arbejder vi for at løfte vores kunders e-commerce løsninger til nye højder, der gør det muligt at udleve deres ambitioner om vækst og fuld fleksibilitet på tværs af segmenter, kanaler, lande og brands. Kontakt os for at høre mere om, hvad vi kan hjælpe jer med.
Kontakt
København
Center Boulevard 5
2300 København S
Viborg
Toldboden 3, 2. sal
8800 Viborg