E-commerce case

Jupiter Cykler

Magento 2 || B2C || Design & UX || Udvikling || Integration
Case Jupiter Devices Min

Jupiter Cykler vækster 6000 % B2C på Magento 2!

 

Jupiter Cykler er et vanvittigt godt eksempel på, hvordan dybdegående forretningsforståelse og teknisk optimering kan vækste en B2C-forretning fra 0 til 6000 % i øget omsætning.

En skyhøj vækst, som er resultatet af vores fælles grundige arbejde i forhold til at implementere virksomhedens vækststrategi, fremme kundeoplevelsen – UX’en – og deraf øge indkøbskurven med flere varer via opsalg og mersalg.

Jupiter Cykler er således gået fra en lille omsætning med få salg pr. måned til i dag at have stor indflydelse på det online cykelmarked.

Vi har i samarbejde med Jupiter implementeret:

  • Initiativer, der skaber øget konvertering.
  • En gennemgribende optimering og automatisering af Jupiter Cyklers interne processer.
  • En komplet optimering af lager og lagerstatus via integration til en række tredjepartsystemer.
  • Et omfattende redesign, som leder til nyt brandudtryk og som taler direkte ind i målgruppernes behov.
  • De kræfter, der er lagt i at drive organisk trafik til webshoppen kombineret med betalt annoncering.

Mød Jupiter Cykler

Design en ladcykel eller book en prøvetur

 

Case Jupiter 1 Min

Jupiter Cykler er Danmarks ældste cykelkæde af selvstændige cykelforhandlere med tilhørende værksteder og med butikker i Lyngby, Mørkhøj, Hillerød, Billund og Odense – og så er kæden familieejet.

I dag er hele familien engageret i forretningen, men det er faktisk lidt af et tilfælde, at forretningseventyret kommer til at handle om cykler.

Jupiters grundlægger, Søren Andkær Jensen, er oprindeligt uddannet elektriker og driver en fin forretning med el som omdrejningspunkt. I 1972 køber han nogle lokaler, som er tiltænkt hans elektrikervirksomhed. Lokalerne er en cykelforretning, og før han kan etablere elektrikervirksomheden, er han nødt til at sælge cyklerne.

Søren bliver imidlertid så glad for at sælge cykler, at han dropper livet som elektriker. Og da han samtidigt er en dygtig sælger, køber han med tiden flere forretninger. Hos Jupiter Cykler er hele teamet specialister i sikkerhed, service, reparation og så er de cykel-entusiaster. De har fingeren på pulsen og altid de mest populære og efterspurgte cykler i sortimentet – bl.a. den lækre Christiania EL Ladcykel, som fås konfigureret, så den tilgodeser den enkeltes behov.

Bliv inspireret og oplev alt i cykler hos Jupiter Cykler

Udfordringen

Jupiter Cykler kommer til Wølund & Wraae med en løsning, som de ønsker vi overtager og optimerer på. Med os som samarbejdspartner skal virksomheden således ikke investere i en komplet ny B2C e-commerce-løsning. Med henblik på at indfri Jupiter Cyklers ambitioner om mersalg, optimerer vi i stedet på den løsning, de har.

Jupiter Cykler ønsker at vækste, og virksomhedens største udfordring handler om, hvordan Jupiter Cykler får solgt mere til flere B2C-kunder overalt i Danmark.

Opgaven for Wølund & Wraae bliver at opskalere virksomhedens salg online, få styr på lager samt ordre- og lagerdata til butikkerne.

 

“Jupiter Cykler har brug for hjælp til fremdrift og vækst”

 

Løsning & resultat

Det overordnede strategiske mål er effektiv vækst!

 
 

Case Jupiter 10 Min

Jupiter Cykler vil overhale deres konkurrenter

At sælge mere til flere B2C-kunder kræver imidlertid et krystalklart overblik over, på hvilket lager eller i hvilken fysiske butik den enkelte cykel eller vare befinder sig. Og vejen til langt mere effektiv vækst kræver, at Jupiter Cykler udfører et hurtigt salg med hurtig og effektiv afsendelse eller afhentning uanset hvor, den enkelte cykel er.

For at nå Jupiter Cyklers overordnede strategiske mål arbejder vi sammen frem imod at opskalere virksomhedens salg, så det bliver så omkostningseffektivt som muligt.

I den optik handler vores opgave først og fremmest om at skabe det fundament, der gør det muligt – og som både arbejder med kundernes adfærd og med at gøre de bagvedliggende interne processer langt lettere at håndtere og langt mere effektive – blandt andet ved hjælp af automatisering og integrationer til en række tredjepartsystemer.

I samarbejde med Jupiter Cykler bistår vi ydermere med rådgivning og implementering af virksomhedens tekniske setup med henblik på at nå det strategiske mål om at blive én af de største cykelforhandlere i branchen – B2C.

Case Jupiter 3 Min (1)

BikeDesk - det vigtigste omdrejningspunkt for udviklingen af virksomheden

Jupiter Cykler har behov for at få overblik over lager og produkter. Vi implementerer derfor en skræddersyet BikeDesk-integration til virksomhedens Magento 2-løsning.

BikeDesk er udviklet til at drive en cykelforretning. Som teknisk setup er tredjepartsystemet at sidestille med et kasseapparat, men fungerer også som Jupiter Cyklers bogføringssystem, produktstyrings- og lagerstyringssystem. En form for POS-system. De 5 fysiske butikker, Magento 2 og Jupiter Cyklers online tilstedeværelse er således forbundet gennem BikeDesk, hvilket gør systemet til det absolut vigtigste omdrejningspunkt for udviklingen af virksomheden.

Ydermere holder BikeDesk styr på virksomhedens service af cykler og på de timeansattes lønsedler.

Case Jupiter 4 Min

Se lagerstatus og book en prøvetur i din butik

”Se lagerstatus og book en prøvetur i din butik” er en nyudviklet feature på Jupiter Cyklers produktsider.

Når en potentiel kunde klikker på knappen, bliver der kaldt til en API, som kommer fra BikeDesk.

Dette API-look-up fortæller Jupiter Cykler præcist hvor mange antal, der er på lager i de forskellige butikker. - En data, vi bruger til at præsentere kunden for de butikker, der har den enkelte cykel på lager – efterfulgt af muligheden for at booke en prøvetur.
Featuren filtrer endda også mellem specifikke farver og størrelser på den enkelte cykel.

Nyt lækkert design og inspirerende kunderejse øger konverteringen

Case Jupiter 6 Min

I arbejdet med e-commerce er der 3 elementer i salget, virksomheder har mulighed for at yde indflydelse på. De 3 elementer er dele af et regnestykker, som ser sådan ud:

Trafikken til shoppen x konverteringen x ordrens størrelse

Resultatet af dette regnestykke giver virksomhedens omsætning. Og med tanke på kunde- og købsoplevelsen er et redesign af e-commerce-løsningen og virksomhedens logo derfor top-of-mind, da starten går for vores samarbejde. Her begynder vi med at sætte os grundigt ind i Jupiters forretning, strategier, målgrupper B2C og visioner, som bliver visualiseret via en ny designlinje, der omfavner den stil og stemning, som Jupiter Cykler gerne vil signalere.

Designet er dels bygget til at øge konvertering og størrelsen på kurven via opsalg og mersalg – dels til at italesætte virksomhedens målgruppe i øjenhøjde og på den måde bringe Jupiter Cykler på banen, som værdig konkurrent til de helt store spillere i branchen.

Imens vi taler design, udarbejder vi en teknisk specifikation, der understøtter Jupiter Cyklers primære vækstmål, og som bygger på den yderst fleksible e-commerce platform – Magento 2 Open Source.

Case Jupiter 7 Min
Case Jupiter 8 Min

Designet til Jupiter Cykler omfavner også

  • Specialdesign til en produkt-konfigurator, der gør det muligt at sammensætte sin egen Christiania EL Ladcykel via en række konfigurationsmuligheder. Prøv hos Jupiter Cykler.
  • Design af Jupiter Cyklers nye koncept, Jupiter GO+, design af GO+ elementer på varekort samt serviceaftale i pop-up. Se GO+ siden.
  • Ens baggrunde til virksomhedens online Teams-møder, så alle signalerer professionalisme uanset hvor, de befinder sig i mødesituationer.
Case Jupiter 9 Min

Specialudviklede logikker og features

Case Jupiter 2 Min (1)

Jupiter Cykler får et intuitivt købsflowet og en kundeoplevelse i øjenhøjde

Hos Wølund & Wraae beskæftiger vi os i høj grad med de aspekter af e-commerce, der handler om kundeoplevelsen, B2C:

  • Som handler om, at kunden lander præcist dér på webshoppen, hvor kunden ønsker at lande.
  • Og at kunden bliver præsenteret for den information og de oplevelser, han eller hun er blevet stillet i vente, via en super-intuitiv navigation.

Dét, at få alle ind i købsflowet og sælger mere til dem, er vores stærke side!

Næste skridt handler derfor dels om, hvor let det er at købe det ønskede produkt – dels hvor let det er at øge indkøbskurven med flere relaterede varer samt at opfordre potentielle kunder til at sætte alarmer, der udløser notifikationer, når en udsolgt cykel eller andet produkt igen er på lager.

Case Jupiter 11 Min

Tredjepartsintegrationer til Jupiter Cykler

  • Facebook Business
  • Meta Business tracking
  • Tilvalgsmoduler fra Magento 2
  • Klaviyo – integration til e-mailplatform
  • Google Tag Manager – integration til GA4
  • Integration til Reaktion.com – et system, der viser, hvad det koster at få en betalende B2C-kunde ind i butikken eller webshoppen
  • Skræddersyede integrationer til BikeDesk – Jupiter Cyklers kasseapparat, bogførings-, lagerstyrings- og produktstyringssystem

Jupiter Cykler tilbyder ydelser, der skaber tryghed

 
 

Case Jupiter 12 Min
Case Jupiter 13 Min
Case Jupiter 14 Min
Case Jupiter 15 Min

Levering eller afhentning af cykler og udstyr

Til Jupiter Cykler har vi etableret forskellige leveringsmetoder i forhold til, hvad det er for en type af cykel, der skal sendes eller om indholdet af kurven udelukkende er udstyr. Hvis kunden har købt udstyr, kan det sendes med GLS.

Er der imidlertid tale om en cykel, kan ordren ikke sendes med GLS alene. Her er der mulighed for at få cyklen leveret til sin egen adresse eller at afhente den i valgte butik. Er der tale om en ladcykel, skal kunden betale et lille beløb for at få den leveret, hvis den ikke skal afhentes i butik.

I forhold til afhentning af ordre i butikkerne, har vi udviklet en måde, hvorpå Jupiters kunder kan vælge hvilken butik, de ønsker at afhente i. Dette fremgår også af kundens ordrebekræftelse og giver samtidigt Jupiter Cykler mulighed for internt at aftale at sætte cyklen til side til kunden.

 

Rabatkoder – B2C

Hos Wølund & Wraae har vi skabt rabatkoder, som kan bruges i de fysiske butikker. Her får Jupiter Cykler mulighed for at oprette rabatkoder til webshoppen, som kan bruges i den enkelte butik.

I den forbindelse har vi samkørt rabatsystemerne i et meget simpelt UI (User interface), som gør, at butikken kan fortælle webshoppen, om en rabatkode allerede er brugt.

 

Jupiter GO+ serviceaftale og delbetaling

Sammen med Jupiter Cykler har vi udviklet Jupiter GO+, som er en serviceaftale, hvor kunden både får en kvalitetscykel og valgfri udstyrspakke inkl. muligheden for at betale via en fast månedlig betaling over 36 måneder.

I forbindelse med Jupiter GO+ har vi udformet et design til produktsiderne, hvor kunden kan vælge en serviceaftale. Vælger kunden en serviceaftale, lægger denne sig i kurven som et selvstændigt produkt eller som en kurv-linje. Et setup, som er afgørende for Jupiter Cykler, når det handler om at registrere og bogføre Jupiter GO+ serviceaftaler.

 

Produkt-konfigurator til Christiania EL Ladcykel

Sammen med Jupiter Cykler har vi fundet et tredjepartsmodul, som har de funktionaliteter, Jupiter Cykler ønsker i udviklingen af deres ladcykel-konfigurator. I processen har vi stået for at udvikle UI-elementerne, for rådgivning og for manipulering af billederne, så Jupiter opnår en ensartethed i deres visuelle udtryk.

 

Custom udvikling | Nedtæller på forside

I denne feature kan Jupiter Cykler vælge, om der skal være et nyt produkt på forsiden hver dag eller hver uge. Et produkt, som signalerer ”unik pris”.

Meningen med denne feature er ydermere at signalere Urgency and Scarcity – få produkter til en unik pris. I dag er featuren blevet en vigtig indtægtskilde, som Jupiter Cykler kontinuerligt udvikler på og planlægger i forhold til – særligt med tanke på hvilke produkter, der skal udvælges i hvilke perioder.

 

Udvikling af interne processer

I takt med virksomhedens vækst har vi skabt og implementeret en række features til optimering af virksomhedens interne processer, som f.eks. har til formål:

  • At gøre det let for Jupiter Cykler at købe korrekt ind til de mest favorable priser.
  • At gøre opmærksom på, om virksomhedens produkter er på fjernlager, om varen er på vej hjem eller om en ordre er blevet annulleret.

Se løsningen på Jupiter.dk