Creativ Company
Oplev hvordan, Creativ Company vækster globalt med Adobe Commerce
I den nye Adobe Commerce får Creativ Company en fuld skalerbar løsning – én motor – som både favner B2B, B2C, B2G og CMS i samme platform.
En platform, som gør det muligt automatisk at tilpasse virksomhedens shopløsning til de features og det flow, som Creativ Company ønsker at præsentere de danske og internationale kunder for. Og som matcher virksomhedens
forretningslogik, differentierede pris-setup, differentierede produkt- og brand-setup og kundernes adfærd i forhold til den kunderejse, de er inviteret med ud på.
Alt sammen med det optimale vækstpotentiale for øje og derfor i godt samspil med Microsoft Dynamic C5 (ERP), PIM-systemet, In-River, og kundedataplatformen (CDP), Emarsys.
Mød Creativ Company
Et dansk idéunivers i international særklasse
Når du møder Creativ Company første gang, lærer du hurtigt, at du befinder dig i et online univers, hvor du aldrig bliver overladt til dig selv.
Du bliver aldrig udelukkende præsenteret for virksomhedens enorme sortiment af hobbyartikler og produkter uden en guided tour ind i deres overvældende inspirations-univers.
Den danske virksomhed sælger nemlig meget mere end hobbyartikler og produkter.
- De sælger idéer i form af kreative aktiviteter, der indbyder til leg og til læring – og som omfavner alt fra årstidsbestemte koncepter til et tema bestående af en række udvalgte produkter.
- De sælger kreative aktiviteter, som indeholder alle de produkter, du skal bruge for at skabe dét univers eller den ting, du er blevet inspireret til. Fuldstændigt som du kender det fra ingredienslisten og fremgangsmåden i en opskrift.
Og det gælder uanset, om det er lav-selv-smykker, kreativt interiør til din bolig, en nisselandsby eller en påskekylling, du ønsker at bruge dine kreative kræfter på at bringe til live.
I stedet for at være produktorienterede er Creativ Company derfor langt mere idéorienterede blandt andet via små film og sjove historier.
Som kunde hos Creativ Company har du også altid mulighed for at gå produktvejen og købe lige præcis dét, du mangler via shoppens intuitive menu-struktur. Idé-vejen eller produkt-vejen? Det ene udelukker bestemt ikke det andet.
Fra virksomheden hovedsæde i Holstebro sælger Creativ Company deres idéer og produkter til kunder i mere end 40 lande. Hovedparten af salget går til det offentlige (B2G) og B2B, men virksomheden prioriterer også det private segment og sælger B2C via deres webshop, Amazon og fysiske butik.
Udfordringen
Creativ Company kommer til os i Wølund & Wraae med en gammel webløsning, der gør det umuligt for virksomheden at vækste dels fordi:
- De konstant er nødt til manuelt at korrigere priser, som ikke er korrekte hos kunderne. Globalt.
- De bruger alt for mange ressourcer på udfordringen i ikke at kunne opdatere content ordentligt.
- De skal håndtere alle de fejl, der sker, når webshoppen med flere 100.000 produkter går ned hver dag.
“Et ønske om global vækst med ny løsning”
Løsning & resultat
Det primære mål er vækst via differentiering med Adobe Commerce
Det forretningsmæssige og primære mål med det nye digitale univers til Creativ Company er vækst. Og for at vækste er det et mål at sælge mere til flere kunder overalt. Globalt.
Det er derfor væsentligt at den platform, vi bygger, giver Creativ Company fuld kontrol over deres løsning og mulighed for selv at være kreative i deres kommunikation og markedsføring.
Vi bygger derfor en Adobe Commerce shopløsning, som både er enkel at overskue og arbejde med visuelt. En løsning, som giver Creativ Company uendelige muligheder for at designe og sammensætte indhold og kunderejser til deres forskellige målgrupper alt efter hvilket land og hvilken nationalitet, de henvender sig til. Og med hvilke brands.
Øget salg eller optimering af forretningsgange? Uanset hvad er Adobe Commerce et sublimt forretningsmæssigt værktøj
De kunderejser, som Creativ Company har behov for at skabe, er unikt differentierede fra land til land, da det fx er meget forskelligt, om man fejrer påske i det pågældende land, hvor mange dage julen strækker sig over og hvornår nytåret falder.
Internt i Creativ Company afføder den nye Adobe Commerce platform også det resultat, at behovet for ressourcer i salg er faldende. Jo nemmere platformen er at arbejde med, og jo mindre manuel vedligeholdelse den kræver, jo mere konstruktivt kan virksomheden prioritere deres interne ressourcer.
Det gælder både i tider, hvor det er svært at få medarbejdere nok til at vækste og i tider, hvor det kan være nødvendigt at spare på bundlinjen. Uanset om din førsteprioritet er at vækste på toppen ved at sælge mere eller at vækste på bunden ved at optimere på dine forretningsgange via automatisering – er Adobe Commerce et sublimt forretningsmæssigt værktøj.
Øget volumen i indkøbskurven
At vækste via øget salg handler om at øge volumen i indkøbskurven. At skabe et mersalg. Når du begiver dig ud på kunderejsen, skal det derfor være -
- Let at blive inspireret
- Let at træffe en beslutning
- Let at købe alle produkter til den pågældende idé
- Let at købe relaterede produkter, der går godt i spænd med idéen.
Og når virksomheden vækster via øget salg, er det vigtigt, at processerne bag salget er automatiserede.
Hér arbejder vi blandt andet med, hvordan en ordre kommer hurtigere igennem virksomhedens interne setup via en række integrationer, som gør, at ordren er let at godkende, og at den hurtigt går videre til økonomistyringssystemet, hvor alle kundens oplysninger og betalingsprioriteringer er opbevaret.
I hele dette logistiske setup har vi således indbygget integrationer, som dels skal ordrestyre – dels skal kundestyre – og dels skal lagerstyre.
Alt sammen med den optimale kunderejse og det optimale vækstpotentiale for øje – og derfor i godt samspil med Microsoft Dynamic C5 (ERP), PIM-systemet, In-River og med kundedataplatformen (CDP), Emarsys.
Læs med og få et indblik i lidt af alt dét, et PIM-system kan
Køb hele idéen med ét klik!
Sammen med Creativ Company vælger vi at prioritere udviklingen af virksomhedens idéunivers.
Vi bygger derfor en ny gennemgående struktur i shoppen, hvor alle idéer og videoer er samlet.
I idéuniverset introduceres du til den enkelte idé, imens du præsenteres for fremgangsmåden til, hvordan idéen bliver til virkelighed.
Det er således idéen, der er selve produktet, og i processen bliver du disponeret for alle de forskellige produkter, du skal bruge til din egen kreative proces. Produkter, du kan lægge direkte i din indkøbskurv.
Uanset om du handler som privatkunde, i B2B-øjemed eller fx er daglig leder eller indkøber i en offentlig institution, gør idéuniverset det let for dig både at blive kreativt inspireret udi alt fra sæsoner og højtider til kreativ læring, festlige temaer og begivenheder.
Shop nemt og hurtigt via din kommune
Er du en offentlig institution, og handler du ikke direkte hos Creativ Company, har du også mulighed for at købe ind B2G – Business to Government – via din kommunes indkøbscentral.
Hvad er et PIM-system? Og hvad kan det?
PIM-systemet, In-River, danner rammen om Creativ Company’s marketingdata. Det er her, virksomheden håndterer hele deres produktkatalog på samtlige sprog, imens de styrer, hvilke idéuniverser og produkter, der skal ud på de enkelte markeder.
I PIM-systemet styrer Creativ Company også hvilke produkter, der skal være en del af den enkelte idépakke og hvilke produkter, kunden bliver præsenteret for som relaterede.
På den måde hjælper PIM-systemet Creativ Company med at holde styr på data. Virksomheden har også mulighed for at oprette workflows i systemet, så de sikrer, at der er styr på rettigheder, releases og på samtlige priser på alle sprog, før en idépakke bliver tilgængelig i webshoppen.
Hele PIM-systemet skaber altså arbejdsgange og flows, der sikrer, at alle processer bliver fulgt, så data altid er opdaterede. Det kunne fx være til vedligeholdelse og opdatering af:
- Billedmateriale
- Kategoristrukturerne i shoppen
- Hvordan filtreringen skal foregå
- Hvilke datasæt, der skal være på et produkt
Få overblik over lager og differentierede priser med Microsoft Dynamic C5 (ERP)
Et ERP-system bliver blandt andet brugt til at styre en virksomheds prisstruktur og lagerbeholdning. Og med integrationen til Microsoft Dynamic C5 har Creativ Company nu mulighed for at få direkte opdateringer på deres lagerstatus og kundespecifikke priser i realtime. Et indblik, som er utrolig vigtigt for virksomhedens performance.
De kundespecifikke priser finder vi typisk ved salg til forhandlere, der sælger Creativ Company’s produkter i deres webshops eller fysiske butikker. Her er der indgået individuelle prisaftaler og kontrakter, hvor den enkelte forhandler har et helt unikt pris-setup via sit eget login til Creativ Company.
Og har du som eksisterende kunde allerede foretaget en række forskellige køb, har du mulighed for at genbestille dét, du mangler, via et lock-up i ERP-systemet.
Har du et fil-dokument liggende, hvor du bare gerne vil uploade 500 ordrelinjer, har du også mulighed for at uploade dokumentet til indkøbskurven, hvorefter ordren går videre til økonomiafdelingen via en ordre-integration.
Det tekniske resultat
International hybrid e-commerce platform bygget på Adobe Commerce til B2B, B2G og B2C
Creativ Company har fået en international B2C, B2C og B2G e-commerce løsning implementeret. Platformen er en fuld skalerbar Adobe Commerce, som både favner B2B, B2G, B2C og CMS i samme platform. Ydermere bygger løsningen på omfattende realtime integrationer til Microsoft Dynamic C5, PIM-systemet, In-River, og kundedataplatformen (CDP) Emarsys.
Løsningen til Creativ Company omfavner:
- B2B, B2C, B2G & CMS i samme platform
- B2G punch-out løsning
- Inspirerende idé-univers
- Performance optimering
- Nyt digitalt brand-univers
- Personalisering af købsoplevelsen
- Internationalisering med 10 sprog
- Differentieret B2B & B2C sortiment
- Fuld skalerbar Adobe Commerce platform
- Real time integration med Microsoft Dynamic C5
- Emarsys integration - Omnichannel kundedataplatform (CDP)
- Hurtig, brugervenlig og personalisering af filter- og søgefunktion
- Integration til strukturerede produktdata fra PIM-systemet,
In-River
Med Adobe Commerce får du den ultimative frihed!
Adobe Commerce giver dig et ”design-selv setup”, hvor du har mulighed for at mikse commerce og content, som du vil. Det betyder dels, at du kan få historiefortælling ind på dine produkter – dels at du kan trække dine produkter ind i din historiefortælling. Der er ingen barrierer.
B2B, B2C, B2G og CMS lever i samme platform. En platform, som gør det muligt automatisk at tilpasse din shopløsning til de features og det flow, du ønsker at præsentere dine kunder for. Selekteret. Nationalt som internationalt.
Ydermere rummer platformen tusindvis af intuitive moduler, som du kan integrere i dit setup, når du fx gerne vil bruge e-mails og nyhedsbreve i din markedsføring.
Og fordi Adobe Commerce er open source, får du en platform, der hele tiden er i udvikling. Som er frontløber. Og som derfor giver dig en fleksibilitet, der resulterer i, at du får den ultimative frihed til at integrere nyt i din løsning til meget få penge.
Et samarbejde med Wølund & Wraae
Gennemsigtighed er altafgørende
Oplever du af-og-til, at projekters deadline bliver overskredet? At prisen ikke holder, og at du reelt ikke ved, hvad du får for pengene?
For at undgå situationer som disse, prioriterer vi hos Wølund & Wraae altid total gennemsigtighed i vores samarbejde med dig.
Det betyder, at du som kunde er med til at prioritere agendaen for dit projekt: Hvad der er vigtigst for dig og din virksomhed, at vi starter med at tage hånd om. Det kunne være en skarpere B2B-platform med en skarpere kunderejse for jeres B2B-kunder.
Vi sætter os nu sammen ned og beskriver idéen til en skarpere kunderejse for jeres B2B-kunder:
- Du giver os et grundigt indblik i alle aspekter af din forretning
- Vi sparrer på logikken i din forretning, imens vi tilføjer de tekniske virkemidler
- Vi udformer en kravspecifikation på opgaven ud fra indsigten i og forståelsen af din forretning
- Vi gennemgår kravspecifikationen med dig og forklarer hvor mange timer, vi estimerer at bruge på opgaven
- Vi lægger kravspecifikation, estimater og økonomi ind i et digitalt system, vi deler med dig
- Du, din CEO, marketingchef eller en helt fjerde har nu mulighed for at følge processen og løbende tilføje egne kommentarer
Og for at du ikke drukner i links og processer, holder vi et ugentligt møde, hvor vi åbner opgaven og briefer dig op på, hvor langt vi er nået, om alle godkendelser fra dig er på plads, og om vi generelt er enige om forløbet.
På vores møder har du også mulighed for at tale direkte med udvikleren eller din projektleder alt efter dit behov. Men som kunde behøver du absolut ikke være teknisk kompetent. Vi bruger altid enormt meget krudt på at forklare, hvordan vores tekniske setup vil berige din forretning. Helt lavpraktisk.
Opstår der nye idéer undervejs, der strider imod den overordnede agenda, og som derfor vil forsinke deadline for vores prioriterede opgaver og mål, drøfter vi sammen vigtigheden af idéerne og hvorvidt, de kan blive parkeret for nu og taget op igen senere.
Flere cases