E-commerce case

Carl Hansen & Søn

B2C || Design & UX || Udvikling || Integration
Carl Hansen Devices

 Brand- & e-commerce univers i international topklasse 

 

Carl Hansen & Søn kom til Wølund & Wraae i forbindelse med deres beslutning om at omfavne direkte salg til forbrugerne. Samarbejdet bestod både i design, rådgivning og teknisk implementering af ny e-handelsplatform. Vores eksperter stod klar med rådgivning til B2C-salgsstrategier, hjalp med at prioritere produktsortimentet og gav vejledning om brandoplevelsen.

Hele webstedet blev omhyggeligt redesignet for at levere en inspirerende købsoplevelse og for at bevare respekten for kendte designikoner. Sammen med Wølund & Wraae har Carl Hansen & Søn styrket deres position som en af de mest betroede og anerkendte møbelproducenter i verden, der har formået at tilpasse sig de skiftende krav i møbelindustrien med stil og succes.

Mød Carl Hansen & Søn

Designikoner skabt gennem stolt håndværkspassion

 

Carl Hansen 4 Min

Carl Hansen & Søn står bag internationalt anerkendte design ikoner og er kendt for sine stolte traditioner og for sit gennemførte håndværk. En af de mest kendte modeller er den klassiske CH-24 / Y-Stol, der kan ses i virksomheder, såvel som i private hjem overalt i verden.

Siden grundlæggelsen i Odense i 1908 har virksomheden overført stolte håndværkstraditioner i generationer og målet er stadig det samme: At skabe møbler i høj kvalitet til fornuftige priser.

 

 

 

 

Udfordringen: Etablering og fastholdelse af en ledende position på markedet

Møbelbranchen i Danmark har i mange år oplevet stigende konkurrence især fra kopister i ind- og udland. Markedet er stadigvæk i stigende vækst, hvilket stiller høje krav til møbelproducenter af designmøbler for etablering og fastholdelse af en ledende position på markedet. Tidligere havde Carl Hansen & Søn fokus på B2B salg til forhandlere, men nu skulle der findes den rette tilgang til købsoplevelser ved direkte salg til kunder i B2C markedet.

Carl Hansen & Søn blev i denne proces udfordret og rådgivet omkring købsoplevelsen, deres brandunivers, forretningsmæssige prioriteringer i forhold til deres sortiment og en go- to- market strategi. Dette skulle nås inden lanceringen - i anledningen af Wegners 100-års fødselsdag.

Carl Hansen 5 Min

Løsning & resultat

Succesfuld B2C-transformation

 

Carl Hansen ecommerce platform

En enestående købsoplevelse til Carl Hansen & Søn

Løsningen er fokuseret på et stilrent og enkelt design med stor respekt for de kendte designmøbler. Vi har sparret med- og udfordret Carl Hansen på et strategisk og taktisk niveau og hjulpet med at prioritere og rådgive om udvikling af en ny e-handelsløsning. I første fase har vi valgt at fokusere på at gå ind i markedet med direkte salg af CH-24 / Y-stolen i flere variationer af farver og i de velkendte, klassiske kombinationer på materialer og overflader.

På et operationelt niveau har vi etableret designet af en inspirerende købsoplevelse og udviklet selve e-handelsløsningen på en Umbraco / uCommerce platform. Det har været med stor respekt for det meget store internationale brandunivers, bestående af kendte designikoner, at vi har designet den optimale brandoplevelse og design feeling, som vi ønsker at kunderne skal opleve igennem hele købsoplevelsen og købsprocessen.

Carl Hansen 7 Min

Vellykket lancering til på Wegners 100-års dag

Løsningen blev lanceret i forbindelse med Wegners 100 års dag og allerede på lanceringsdagen kunne vi se og måle at strategien og løsningen var en kæmpe succes. Branche, pris og konjektur taget i betragtning er resultaterne noget af det, som vi kan være mest stolte af.