E-commerce case

Widex

DanDomain || B2C || Design & UX || Udvikling
Case Widex Devices Min

Onlinebestilling af tilbehør til høreapperater

 

Vi har designet og udviklet en komplet specialbygget e‑handelsløsning til høreapparatsgiganten Widex.

Markedet for høreapparater er i stort omfang offentlig støttet. Derfor skulle løsning kunne håndtere en bestillingsdel for tilbehør under offentlig tilskud, men samtidig en løsning hvor kunderne skulle kunne tilvælge ekstratilbehør, som er brugerbetalt.

Yderligere skulle der bygges en løsning som kunne tilgodese både privatkøbte- og offentlig udleverede høreapperater.

Løsningen blev udviklet i DanDomains Webshop-system og specialdesignet med fokus på brugervenlighed for en voksen målgruppe, som ikke normalt handler online.

Mød Widex

Innovativ teknologi til øget livskvalitet


 

Case Widex 1 Min

Widex er kendt for sin innovation og høje kvalitet inden for høreapparatteknologi, hvilket har gjort dem til en af verdens førende producenter i branchen.

Widex er gundlagt, og har til huse, i Lynge, og har siden 1956 specialiseret sig i produktion af høreapparater. I dag opererer Widex globalt og har et omfattende distributionsnetværk, der dækker hele verden.

Gennem avanceret teknologi og elegant design arbejder Widex på at skabe brugervenlige og effektive løsninger, der hjælper deres brugere med at genvinde en bedre hørelse og dermed en bedre livskvalitet.

 

 

Løsning & resultat

Skræddersyet digital bestillingsløsning for enkelhed og effektivitet

Case Widex 2 Min

Digitalisering af bestillingsprocessen for seniorkunder

En stor del af Widex målgruppe er seniore, som ikke er vandt til digital bestilling og online handel. Derfor har man for disse kunder, i mange år haft en manuel håndteringsprocess, som var meget tids- og resourcekrævende.

For at digitalisere behandlingeen, og samtidig favne denne målgruppe fik Widex designet og udviklet en løsning hvor det fysiske afkrydsningsskema, nu var digitalt. 
Med samme udseende som det fysiske skema, blev det let for brugerne at afkrydse de samme felter som på deres skema.

Sammenhænget fra det fysiske medie til den digitale bestilling, gjorde håndteringen langt nemmere og langt mindre tidskrævende end tidligere, hvor alle bestillingsskemaer skulle håndteres manuelt.

Funktionen blev til gennem et stærkt samarbejde og flere workshops og brugertests.

Case Widex 3 Min

De vigtigste resultater

  • Rådgivning og valg af platform
  • Hurtig levering af e‑handelsløsningen
  • Digital løsning som tilgodeser brugernes forskellige behov
  • Responsive designet og udviklet
  • Brugervenlig sortimentsstruktur
  • Internationalisering – 3 sprog
  • Overskuelig oversigt over tilbehørsprodukter og tilvalgsmuligheder
  • Hurtig og nemt tilgængelig bestillingsforløb tilpasset målgruppen