LIC

Omni channel løsning

Siden starten af 2013 har vi haft travlt med at løfte brand- og købsoplevelsen på LIC eksisterende e-handelsløsning. Målet er at samle de tusindvis af produkter og medlemsrabatter, som LIC tilbyder under en og samme salgskanal

Udfordring

LIC's udfordring har tidligere været at tiltrække og fastholde nye og eksisterende kunder og få kapitaliseret på det potentiale, der ligger i en OmniChannel strategi og tankegang. Endvidere har det været en udfordring at indsamle data om kundernes adfærd, køb og loyalitet fra alle varehusene, ERP, salg, marketing, kataloger, mobilløsninger og herefter anvende disse data til at forbedre købsoplevelsen på de samme kontaktflader.

Løsning

  • Enterprise e-handelsløsning med over 30.000 produkter til 200.000 medlemmer
  • Høj performance Enterprise integration til Microsoft Dynamics AX 2012
  • OmniChannel og implementering af en personaliseret købsoplevelse
  • Brugervenlig søgning i food- og non-food sortimentet samt rabataftaler
  • Ny digital strategi hvor LIC's kernekunde er i centrum
  • Nyt design af købsoplevelsen og branduniverser
  • Ny brugervenlig sortimentsstruktur og SEO optimering

resultat

  • Flere nye medlemmer
  • Større konverteringsrate
  • Større gennemsnitlig ordrestørrelse
  • Flere aktive medlemmer 
  • SEO - Transaktioner steget 90 % og indtjening steget 93 %.
  • E-mail marketing - Transaktioner steget 81 % og indtjening steget 61 %.
  • Direkte trafik - Transaktioner steget 100 % og indtjeningen steget 105 %