Maxi Zoo
Brand & ecommerce univers
Med alt til kæledyret er Maxi Zoo kendt som en markedsledende detailkæde i hele Europa. Maxi Zoo er en del af den tyske Fressnapf koncern og forretningen er i kraftig vækst med 1.400 butikker på internationalt plan. Kæden har fokus på B2C markedet med direkte salg fra fysiske butikker og internethandel i deres webshop.
Udfordring
Maxi Zoo kom til os, med et ønske om at kunne fastholde sin ledende position i B2C markedet og markere sig med præsentation af et bredt varesortiment overfor kunder og konkurrenter. Branduniverset skulle fremstå mere skandinavisk og moderne og imødekomme kundernes behov på alle kanaler, især fra den stigende handel via mobil og tablet.
Løsning
Vi har hjulpet Maxi Zoo med at lægge en forretningsstrategi, som er tilpasset B2C markedet. I første omgang har vi opbygget sortimentsstrukturen fra bunden, så hele det meget store sortiment fremstår intuitivt og let overskueligt. Herefter har vi re-designet hele branduniverset, så købsoplevelsen og oplevelsen af branduniverset er tilpasset de danske forbrugere.
Løsningen er en Magento e-handelsløsning, hvor vi med et responsive design sørger for den optimale købsoplevelse på alle platforme. Med denne løsning tilfredsstilles brugerens behov for at kunne handle og navigere intuitivt i webshoppen, uanset om de tilgår shoppen fra mobil, tablet eller en desktop.
Resultat
- 139 % stigning i indtjening på mobil
- 85 % flere besøgende på mobil
- 65 % flere besøgende på tablet
Vores seneste tiltag for Maxi Zoo er en helt ny online markedsportal, hvor ejere af kæledyr gratis kan lægge annoncer op med køb og salg af kæledyr. Annoncen kan nemt og hurtigt printes ud i forskellige formater og størrelser. Læs mere om den nye markedsportal her.