E-mail marketing på det taktiske niveau

Udvikling af det taktiske niveau i e-mail marketing

Når e-mail marketing strategien er fastlagt, er næste step at få styr på hele fundamentet og maskinen, som skal understøtte de strategiske linjer. Her er det vigtigt, at man ikke fokuserer på systemer og teknologi, før alle elementer er afklaret, så man sikrer sig at vælge det rette nyhedsbrevssystem. Når strategien er lagt, kan man planlægge, hvad man vil kommunikere og hvem man vil i dialog med og på hvilket tidspunkt.

Taktisk tjekliste for e-mail marketing

Her er en idé til en taktisk tjekliste, som vi gennem årene har forsøgt at simplificere og standardisere. Brug den som inspiration og tilpas den efter behov. Har du andre gode erfaringer og resultater, modtages de gerne af Henning Wraae som er Digital rådgiver og kan kontaktes på +45 28 18 98 43 eller på mail henning@wogw.dk

  • Budskab og indhold - Identificer relevante budskab eller ting som skal skabe værdi for målgrupperne
  • Segmenterings match - Segmentering af kunder og indhold, lav en oversigt over, hvilke målgrupper eller personer, der skal modtage de forskellige budskaber. Det gælder både for trigger mail, mail flow, generelle nyhedsbrev og kampagner
  • Planlægning - Timing is everything! Udarbejdelse af e-mail marketingplan for alle budskaber og kampagner, som kan sættes op ud fra adfærd (køb, åbning af mail, besøg af bestemt side m.m.) eller på et bestemt tidspunkt som giver mening ift. brugernes behov.
  • Landing pages - Udvælg og optimer alle de landing-pages og produktsider som alle budskaber, nyheder og trigger mails skal linke ind til for at opnå en maksimal konvertering.

Nu er de mest taktiske elementer på plads og der er nu styr på hvem, hvad og hvornår og til hvor de skal klikke ind. Her fra kan der nu arbejdes videre med de mere operationelle opgaver.

Læs også

 

Kontakt os for spørgsmål eller hvis du har et ønske om et uforpligtigende inspirationsmøde:

Henning Wraae
Digital rådgiver
M: +45 28 18 98 43
E: henning@wogw.dk