E-mail marketing på det operationelle niveau
Fra strategi til handling
Når de taktiske aktiviteter er gennemført, er næste fase det operationelle niveau. Det operationelle niveau er selve udviklingen af budskaber, tekst og billeder og grafik, samt selv håndtering og udsendelsen af kampagner og budskaber.
Operationel tjekliste for e-mail marketing
Her er en idé til en operationel tjekliste, som vi gennem årene har forsøgt at simplificere og standardisere. Brug den som inspiration og tilpas den efter behov. Har du andre gode erfaringer og resultater, modtages de gerne af Henning Wraae som er Digital rådgiver og kan kontaktes på +45 28 18 98 43 eller på mail henning@wogw.dk
- Kommunikationsform
- Korrekturlæsning og setup
- Design af forskellige mails
- Designlinje for billeder, grafik m.m.
- Test proces for indhold, design og teknik
- Test ift. spamfiltre og mail klienter
- Effektmåling – brugeradfærd og konvertering
- Optimering og A/B splittest for at finde de bedste overskrifter, temaer og det mest sælgende
Dette er vores model eller proces for e-mail marketing, som vi anvender overfor kunder, der ønsker at komme i gang med den rette strategi eller optimere indtjeningen på deres eksisterende marketing set up.
Læs også
Kontakt os for spørgsmål eller hvis du har et ønske om et uforpligtigende inspirationsmøde:
Henning Wraae
Digital rådgiver
M: +45 28 18 98 43
E: henning@wogw.dk