EFFEKTIVISERING OG AUTOMATISERING AF MARKEDSFØRING


STORT POTENTIALE I AUTOMATISERING AF MARKEDSFØRING FOR WEBSHOPS

Forestil dig et enormt potentiale, der ville opstå, hvis man fik sat markedsføring og CRM op på en sådan måde, at man kunne levere et budskab akkurat på det tidspunkt, hvor det er mest relevant for modtager. Ville det potentiale give en kæmpe konkurrencemæssig fordel, et øget salg og ligeledes store besparelser på markedsføringen?

TEKNOLOGIEN ER DER ALLEREDE

Ja, teknologien og systemerne har i mange år været der, men stort set ingen virksomheder arbejder med det, trods det store potentiale i øget salg og reducerede omkostninger. Nyhedsbrev systemer kan i dag, næsten som standard, automatisere alle kampagner og dialogen med kunder og leads, men alt for få kender til det. Ofte er det ganske enkelt fordi de ikke har viden om potentialet eller om metoden for, hvordan automatisering af e-mail marketing skal håndteres.

ER DET MANGEL PÅ INDSIGT ELLER INSPIRATION?

Når vi fortæller om automatisering af markedsføring, kommer det meget tit bag på folk, at man i dag har mulighed for at automatisere mails og kampagner, således at alle kunder/leads m.m. kan få budskaber, produkter og tilbud, som er tilpasset det enkelte segment eller person og på det rette tidspunkt. Mange mener, ved første øjekast, at det er for diffust, omstændigt og dyrt. Og ja, det er korrekt. Hvis man ikke som virksomhed kan se den oplagte og gode business case i automatisering. Langt de fleste virksomheder er ikke i stand til at lave denne vurdering, da de mangler konkrete ideer og inspiration ift. deres marked og kundesegmenter.

DE OPLAGTE EKSEMPLER

Det oplagte eksempel er at opbygge sine kampagner og mail dialog på baggrund af f.eks. segmenter, indkøb, online adfærd m.m. Værdien ligger ikke i selve teknologien, men i forståelsen for kunderne og den værdi vi skal prøve at tilvejebringe for dem. Forståelse for kunden og udviklingen i deres behov er det helt centrale. En producent eller forhandler af tøj til børn, kunne f.eks. fastholde sine kunder ved at udvikle kampagner, budskaber og tilbud i trit med barnets behov ved at opsætte et forløb af automatiserede mails, som fulgte barnets alderstrin, køn, årstider, begivenheder mm. Kunderne ville herefter modtage et tilbud på børnetøj, som passede præcist ind i barnets behov. Dette vil kunne øge sandsynligheden for at skabe et behov for de tilbudte produkter og derved skabe et mersalg.

VORES ANBEFALING

I dag findes der mange systemer, som kan håndtere disse automatiseringer. Det er bestemt vores anbefaling, at virksomheder får kigget på deres potentiale i automatisering af markedsføring. Det vil sige, at de bør få vurderet og regnet på deres potentiale i det enkelte marked og kundesegment. Vi inviterer gerne til et inspirationsmøde omkring muligheder og proces og bidrager naturligvis med hjælp og data til en business case, så beslutningsgrundlaget er så fyldestgørende som muligt. 

Kontakt mig for spørgsmål eller et uforpligtigende inspirationsmøde:
 
Henning Wraae 
Digital rådgiver 
M: +45 28 18 98 43

Gode råd og Tips til E-mail marketing