Adobe Commerce feature:

Kunde​segmentering og personalisering i købsoplevelsen

Kundesegmentering | Øg konverteringen ved hjælp af personlige købsoplevelser

Adobe Commerce giver virksomheder mulighed for at skabe personlige købsoplevelser, der øger konverteringsraterne ved at arbejde segmenteret med indhold, kampagner og priser via inddeling af kunder baseret på filtrering som geografisk lokation, køn, ordrehistorik, den enkelte kundes købsværdi over tid, varer på ønskelisten og lign.

I Adobe Commerce gør netop kundesegmentering det også muligt at målrette kampagner mod ukendte besøgende baseret på de produkter, de har set, eller varer i deres indkøbskurv.

Funktionalitet
Kampagner og prissætninger. Målrettede og selekterede
  • Angiv selekterede kampagnepriser for bestemte butikker, kategorier, kundesegmenter eller produkter. 
  • Opret fleksible tilbud og rabatter til bestemte butikker og kundesegmenter indenfor fleksible tidsperioder, i forskellige kategorier og med et varieret produktsortiment. 
  • Eksporter rabatkoder til brug offline og til udsendelse via e-mail, nyhedsbreve og meget mere. 
  • Spor og rapporter hvordan rabatter og tilbud bliver brugt. 
  • Føj nye attributter til kundeprofiler for at oprette flere unikke segmenter. 
  • Tilpas købsoplevelser via avanceret segmentering og målretning. 
  • Send automatiserede påmindelser og tilbud til kunder med forladte indkøbskurve og ønskelister. 
  • Skab personaliserede e-mail-kampagner på foranledning af eksterne marktingsystemer. 
  • Tilbyd gratis forsendelse og procentvise rabatter: køb X og få Y gratis med i købet. 
  • Angiv priser på flere niveauer i forbindelse med mængderabatter. 
  • Få support til minimum annonceret pris (MAP).
Belønning af kundeloyalitet
  • Tilbyd belønningspoint for køb, registrering, produktanmeldelser og andre handlinger. 
  • Konfigurer regler for indløsning af belønningspoint, grænser og udløbsdatoer. 
  • Giv kunder mulighed for at gemme produkter på flere ønskelister, som kan gøres offentlige. 
  • Tillad kunder at oprette gaveregistre og sende e-mails for at købe fra registret. 
  • Opdater automatisk antallet af varer og giv den registrerede ejer besked, når der foretages køb. 
  • Giv kunder mulighed for at købe fysiske og online gavekort. 
  • Tilbyd eksklusive shopping-oplevelser med private eller flash-sale sites. 
  • Optimer genbestilling ved at give kunder mulighed for at tilføje produkter til indkøbskurven.
Kundekonti med flere fordele
  • Tilbyd kunder adgang til et omfattende dashboard, hvor de kan administrere deres konti. 
  • Vælg standardfakturerings- og leveringsadresser. 
  • Gem et ubegrænset antal adresser i adressebogen. 
  • Se ordrestatus og historik. 
  • Genbestil fra kundekontoen. 
  • Se de seneste bestilte varer. 
  • Følg tilgængelige kreditter, beløb på gavekort og belønningspoint.  
  • Administrer abonnementer på nyhedsbreve.
  • Se produktanmeldelser. 
  • Få adgang til produkter, der kan downloades, og som derfor er digitale.