Adobe Commerce feature:

Omfattende B2B-funktionalitet udløser mulighed for unik differentiering

Få hjælp til at vælge de rigtige B2B-funktionaliteter

Adobe Commerce er en e-commerce platform, som favner B2B, B2C og CMS i én og samme platform. Både i forhold til B2B og B2C indeholder Adobe Commerce utroligt meget standard-funktionalitet, som er bygget for at tilgodese behovene fra tusindvis af store e-commerce løsninger.

Med Adobe Commerce differentierer vi UX på tværs af lande, brands og sortiment. Standard-funktionaliteten alene giver således virksomheder uendelige muligheder for at designe og sammensætte indhold og kunderejser til deres forskellige målgrupper alt efter hvilket land og hvilken nationalitet, de henvender sig til. Og med hvilke brands.

Det betyder, at alle kunder har mulighed for at få:

  • individuelle priser
  • individuelle sortimenter
  • individuelle kampagner
  • individuelt design
  • individuel kommunikation
  • individuelt content
  • individuelle filer som pdf’er og guides
  • Individuelle muligheder for betaling og fragt.

Den omfattende B2B-funktionalitet rummer også muligheden for, at potentielle forhandlere kan ansøge virksomheder om at blive godkendte som B2B-kunder.

Når godkendelsen er på plads, kan B2B-kunder og forhandlernetværk automatisk:

  • oprette sig som kunde
  • oprette deres egne virksomhedskonti
  • oprette flere kunder-segmenter
  • få et overblik over indkøb
  • få et overblik over ordrehistorikken
  • se favoritlister
  • genbestille varer på baggrund af ordrehistorikken
  • oprette indkøbshierarki til medarbejdere i forskellige afdelinger
  • opsætte godkendelse af bestillinger
  • indgå aftaler om max. kredit.

Via et godt samspil mellem Adobe Commerce og en række integrationer har virksomheder mulighed for at arbejde med, hvordan ordrer kommer hurtigere igennem virksomhedernes interne setup. Integrationer, som gør, at ordrerne er lette at godkende, og at de hurtigt går videre til økonomistyringssystemet, hvor alle kunders oplysninger og betalingsprioriteringer er opbevaret.

I dette logistiske setup indbygger vi integrationer til ERP-, PIM- og DAM-systemer, som dels skal ordrestyre, kundestyre og lagerstyre. Den omfattende B2B-funktionalitet gør det også muligt at oprette selekterede kataloger/sortimenter og prislister for at sikre, at B2B-kunder modtager kontraktvilkår i forbindelse med deres onlinekøb.

Ydermere gør B2B-funktionaliteten det muligt dels at foretage hurtige indkøb via intuitive ordreformularer, rekvisitionslister og en strømlinet arbejdsgang for anmodning om tilbud – dels at bruge sælgerassisteret shopping til at logge ind som kunde for at hjælpe med at fejlfinde problemer eller spare tid ved at afgive ordrer på B2B-kunders vegne. Nedenfor er en række af de overordnede B2B-funktionaliteter listet.

Få et indblik i vores B2B-cases hér

Funktionalitet
Omfattende B2B-funktionaliteter og tilvalgsmoduler, som kan tilpasses alt!
  • Tilbyd selvbetjeningsværktøjer til B2B-kunder, så de nemt kan administrere virksomhedskonti, køb, tilbud og kreditter.

  • Tillad flere medarbejdere pr. virksomhed adgang til selvbetjeningsværktøjer med definerede roller og tilladelser.

  • Muliggør tilmelding af nye konti via en onlineformular og godkendelsesproces.

  • Tildel en sælger til hver kundekonto.

  • Giv virksomheder mulighed for at købe på kredit og administrere deres kreditsaldo.

  • Strømlin indkøb med kundedefinerede godkendelses-workflows.

  • Tildel kundetilpassede katalog-styring/sortimentsstyring og priser til B2B-kunder for at opfylde kontraktvilkårene.

  • Tilpas køb med virksomhedsspecifikke betalings- og forsendelsesmuligheder.

  • Administrer tilbudsanmodninger effektivt, og forhandl prisvilkår ved hjælp af et strømlinet online workflow.

  • Gør det muligt at bestille hurtigt ved at indtaste flere SKU’er eller ved at uploade CSV-filer.

  • Fremskynd genopfyldning af lagerbeholdningen ved at give kunder mulighed for at oprette rekvisitionslister over ofte købte varer.

  • Håndter store ordrer med hundrede vis af varelinjer som standard.

  • Tilbyd enestående service ved at give sælgere mulighed for at logge ind som kunde for at løse problemer og afgive ordrer på deres vegne.