got to have it
B2C eCommerce univers
Gottohaveit kom til os med en tegning af et lille hjerte og et ønske om at starte en webshop i Danmark og blive førende på markedet indenfor online salg af modetøj fra danske og internationale topdesignere.
Udfordring
Modebranchen er en ekstrem hård branche, der byder på skarp konkurrence fra ud- og indland. Med en, til tider, aggressiv form for markedsføring tilspidses konkurrencen i markedet stadig, hvorfor mange nye spillere går i markedet og frister forbrugerne i takt med at andre må lukke ned. Gottohaveit.dk skulle derfor, helt fra start, sikre at tiltrække relevant trafik med en go-to market strategi, der ikke kun skulle udfordre kopivarer og 2nd hand priser, men ligeledes lægge arm med nogle af de store spillere på markedet.
For Gottohaveit.dk var det essentielt at markere sig i markedet med et unikt og inspirerende brandunivers af kendte tøjmærker, hvor alle de kendte danske og internationale brands kunne præsenteres i en overskuelig struktur.
Løsning
E-handelsbureauet Wølund & Wraae har hjulpet kunden med indledende projektplanlægning, online markedsføring samt løbende vedligehold og udvikling af kundens e-handelsløsning. Projektet har været styret gennem strukturerede processer med professionel projekt- og kvalitetsstyring.
Det rådgivende og udførende arbejde har omfattet følgende leverancer:
- Validering og præcisering af forretningsmodel i konkurrencepræget marked
- Valg og klargøring af e-handelsteknologi
- Kunde- og varetilpasset design af webshop med multi-tilgængelig varesortiment
- Udvikling, test og implementering af avancerede afsætningsfunktioner
- Tekniske performance- og funktionstests samt lancering
- Professionel opsætning af Google Analytics med kanalvisualisering og målstyring
- Introduktion til daglig drift og arbejdsprocesser forbundet med webshoppen
- Design, udvikling og performancetest af nyhedsbrev med effektmåling
- Håndtering af online markedsføring med Google Adwords og Blog
- Løbende assistance til direkte e-marketing samt ad-hoc service og vedligehold
Resultat
Projektet blev leveret til aftalt tid og med kundens kvalitetsgodkendelser. Nedenfor er listet nogle at de vigtigste resultater. Salgskanalens design og indretning har formået at tiltrække attraktive designer brands Kvartalsvis omsætningsvækst på 35 % Høj kundetilgang per måned Høj kundeloyalitet og genkøbsrate Tilfredsstillende konverteringsrate Markedsføringseffektivitet med faktor 10 per investeret krone Positiv anmelderomtale i førende modemagasiner og trendforsker miljøer.
- ROI på 1 dag vs. målsætning på 4 måneder
- Gns. konverteringsrate 3,47% på lanceringsdagen vs. målsætning på 1%
- Gennemsnitlige ordrestørrelse er 2150,- kr højere end forventet