Reducer omkostninger til online kundeservice
Overraskende tal viser, at hver 6. kunde har brug for vejledning ved køb
Manglende oplysninger om betaling, levering og produkter er blandt de vigtigste punkter, som mange webshops stadig ikke oplyser om, viser en nyligt offentliggjort analyse fra FDIH. Kunderne har behov for og krav på flere oplysninger, når de handler online. Det er muligt, at online forretningerne slet ikke er klar over, at et muligt fald i konverteringerne, kan skyldes en mangelfuld produktinformation om varens egenskaber, leveringstid, kontakt- og betalingsmuligheder.
Giv kunderne den optimale købsoplevelse
En optimal købsoplevelse og stigning i konverteringer, ordrestørrelse og indtjening kommer ikke blot ved et lækkert design eller ved præsentation af den vare, som kunden har ledt efter. De helt basale oplysningskrav og relevant købsstøtte skal indgå i enhver produktpræsentation, således at kunden ikke bliver afbrudt i forsøget på at handle, men bliver motiveret til at fortage et køb. Ved at informere korrekt og fyldestgørende minimeres unødvendige opkald til kundeservice og derved omkostninger til kundeservice og support.
Gode råd
Der er rigtig mange forskellige oplysninger, som en kunde ønsker svar på. Vi har forsøgt at liste de meste gænse informationstyper:
- Produktbeskrivelser
- Tekniske beskrivelser
- Leveringsmuligheder
- Fragtpriser
- Information om den samlede omkostning
- Synliggør betalingsmuligheder
- Kontaktoplysninger evt tilbyd dialog via chat, e-mail, bliv ringet op mm.
- Generelle og klare handelsbetingelser
- Fragtfri grænse, dag til dag levering, hurtig levering, ingen gebyrer, gratis fragt
- Gratis returret
- Længere periode for returretten
- Prisgaranti
- Produktgaranti