Hurtigere købsproces kommer i 2015
Købsknapper åbner nye muligheder for integreret eCommerce på de sociale medier
Både Facebook og Twitter har i de seneste måneder lanceret købsknapper, som et forsøg på at sikre gennemført handel direkte fra det enkelte medie. Brugere af sociale medier bliver kunder i social commerce regi. Det åbner op for helt nye muligheder inden for social commerce og udviklingen ser ud til at fortsætte ind i 2015.
Kapitaliser på impulskøb
Konverteringsoptimering er i fokus, når kunderne kommer endnu tættere på de produkter, de rigtig godt kan lide. Tidligere var de sociale medier en kanal, hvor brands og produkter kunne få likes og eksponering. Nu kan produkterne præsenteres og købes samme sted.
Er betalingsoplysningerne allerede gemt i det enkelte medie, er kunderne kun 2 klik fra, at varen er på vej. 1 klik på købsknappen og 1 klik på bekræftelsesknappen. Jo færre overvejelser kunderne stilles over for, jo større er chancerne for, at købet gennemføres.
Eksempler på nye muligheder:
- eCommerce markedet får nye integrationsmuligheder for webshops på sociale medier
- Virksomheder og kunder får en mere værdibaseret købsproces, hvor man kan gå direkte til slutkøb på samme platform.
- Købet vil kunne foregå som på eBay og Amazon, hvor der ikke skal bruges tid på udfyldning af fakturering–, levering- og betalingsoplysninger.
- Brandunivers og købsoplevelse samles ét sted, integreres og forbedres maksimalt, hvilket åbner op for en bred vifte af muligheder for netbutikkerne
- Produktanbefalinger i form af "likes" og interesser direkte fra forbrugerens profil til hele deres netværk har stor indflydelse på og for den enkelte webshop
- Få nye markedsandele - dem der gør det godt på de digitale kanaler får mulighed for at vinde markedsandele
Kontakt
Har du brug for mere rådgivning om de nye muligheder med købsknapper og sociale medier? Kontakt vores digitale rådgiver Henning Wraae:
Henning Wraae
Digital rådgiver
+45 28 18 98 43
henning@wogw.dk