Virksomheder automatiserer sig til vækst i sorte tal
Skal I vækste i 2015 og samtidig skaffe resultater som overskud i et konkurrencepræget marked? Så er I ikke de eneste. Kampen om kunderne er blevet hård, det koster at tiltrække nye kunder og hvad skal vi fokusere på, for at få gang i væksten, uden nødvendigvis at skulle tredoble medarbejderstaben og de faste omkostninger?
I 2014 blev der lagt for over 73 milliarder kroner i den elektroniske indkøbskurv. Det er igen en stor fremgang i forhold til de forrige år og det er jo glædeligt. Men når der handles mere, så øges presset på alle rutineopgaver som ordrehåndtering, lagerstyring, logistik, kundeservice og marketing m.m.. Ja, man kunne blive ved. Kort sagt: vækst koster ressourcer, tid og penge, og det er her, hvor vi kan få hjælp fra teknologien. Vi har udarbejdet nogle cases, hvor det er teknologien, som er hjertet i den "gode" forretning.
„Vorsprung durch Technik“ Audi slogan
Nogle virksomheder har fået øjnene op for, at der ligger en stor konkurrencemæssig fordel i det tekniske og digitale set up. De har fundet løsningen på både at kunne vækste og samtidig tjene gode penge. Audi bruger teknikken i deres produkt som et konkurrenceparameter. Det mener vi også, at virksomheder i større grad burde tænke ind i deres strategi.
I modsætning til Audi bør det dog ikke nødvendigvis være selve produktet, men derimod processerne som burde automatiseres gennem teknologi. I en tid, hvor alle taler om ”Big data”, taler vi om fokuseret forretningsautomatisering. Forretningsautomatisering betyder ganske enkelt, at vi tænker i automatisering af alle de ”dyre” arbejdsrutiner og processer i hverdagen.
cases
Vi har hjulpet flere virksomheder med at effektivisere sig til vækst og øget indtjening gennem automatisering. Læs mere om disse cases og forretningsprocesserne her.
Kontakt og rådgivning
Få en uforpligtende snak med os om, hvordan vi kan hjælpe med at bistå jeres vækstplaner.
Henning Wraae
Digital rådgiver
+45 28 18 98 43
henning@wogw.dk