Vigtige råd til optimering af online forretningen inden julehandlen

Julen står snart for døren og vi har igen i år lavet en liste over de ting, der er de vigtigste at få kigget på, før kunderne strømmer ind i de danske webshops. Og igen i år vil vi slå et slag for, at virksomheder får kigget på hele købsoplevelsen. Fra det første møde med en online kampagne til sortiment og produktpræsentation samt mersalg, levering og den efterfølgende dialog og kunderelation.

10 gode råd til købSstøtte under julehandlen

  1. Mystery Shopping – Prøv at være kunde i egen butik og tilpas uhensigtsmæssigheder
  2. Tiltrækning - Tjek alle kampagner og tilpas dem til din ”julestrategi”
  3. Konvertering - Tjek alle de sider kampagnerne linker ind til og sørg for, at de konverterer optimalt
  4. Produktpræsentation - Sørg for at disse har gode billeder og beskrivelser
  5. Kanaler – Sørg for at oplevelsen er optimal uanset, hvilken enhed man køber fra
  6. Købsstøtte & Købmandskab – Synliggør dine unikke forretningsmæssige fordele og gennemgå priser på kampagneprodukterne, fragt, gebyr ift. konkurrenter
  7. Betaling & Levering  – Optimer hele betalings flowet og betalingsmuligheder og skriv tydeligt, hvor hurtigt og hvor ”billig” leveringen er
  8. Konkurrenceparametre – Tilpas f.eks. fragtfri, returret, prisgaranti, produktgaranti
  9. Bonus 1 - Få automatiseret alle dine nyhedsbreve, mersalg- og opfølgningsmail samt ordrehåndtering og lagerstyring
  10. Bonus 2 - Planlæg ”ombytningsstrategien” – hvordan kan du kapitalisere på alle ombytningerne i januar måned

 

Digital Rådgivning

Har du brug for rådgivning om optimering af din e-handelsløsning til julehandlen eller har du spørgsmål generelt om e-handel, kan du kontakte vores digitale rådgiver:

Henning Wraae
Digital rådgiver
+45 28 18 98 43
henning@wogw.dk